Orkar inte... Jag tar en paus från youtube och ritar inte längre av gratis.

Men halloj, är ni fortfarande kvar? Isf, tack<3
 
Nu orkar jag inte mer. Jag tar en paus från youtube. Och nej, inte ett år. Inte för alltid. Inte fyra månader. Bara. Ett tag. 2 veckor kanske. Det kommer en video på söndag, med en liten tävling tror jag. Om någon nu vill vara med.
Men efter det tar det nog 1 eller 2 veckor innan det kommer en ny. Vi får se. Orkar inte säga nån speciell dag just nu.
 
Anilendningen till det är att jag har tappat inspirationen till att göra videos. Just nu känns det bara som en massa måsten. Så det är en anledning.
 
Anledning nr 2 är att jag har såååå många beställningar, över 30 st, och det tar sån tid att göra bara en teckning,  
så nu vill jag försöka får färdigt dem, sen kommer jag bara ta betalt för att rita av folk.
 
Den tredje anledningen är att vi håller på med ett växthus, och jag har lovat att hjälpa till, och kommer även göra om mitt rum för pengarna jag får av det. 
 
Och till sist, den 4:e anledningen är att min syster fyller år, och dessutom vill jag bara ta vara på det lilla sommarlov som e kvar, då det här lovet inte har varit det bästa, iaf inte för mig.
 
Tack för att ni förstår <33
 
Varför jag bara kommer ta betalt för teckningar är för att det tar som sagt väldigt lång tid, och de blir bara fler och fler. Plus att jag får INGET för att jag ritar av någon, mer än ett tack. Och det är inte det att jag inet vill göra er glada, men eftersom det tar upp så mycket tid av mitt liv så känner jag att jag också vill ha ut något utav det.
 
Och jag får såå dåligt samvete för att jag är verkligen hemsk på att faktiskt göra dem, så jag känner mig tvinget, stressad och mår helt enkelt inte bra av det. Och kom igen, man dör väl inte om det kostar lite? Vill man verkligen bli avritad kan man väl betala lite för det?
 
Och, nu vill jag inte dra alla över en kant, men några förstår inte hur lång tid det tar. Och tjatar gärna "när är den klar?" "Är du klar snart?" osv, villket jag får dåligt samvete av och känner att det är ett ännu större måste. 
 
Så ja, så får det bli från och med nu.
 
Jag kommer göra en video om allt det här om nån dag också.
 
Priserna för att bli avritad är följande:
 
A5: 60 kr.
A4: 80 kr.
A3: 120 kr.
 
Jag ritar av det mesta. Personer, djur, föremål, men du kan också skicka en beskrivning på en fantasiteckning eller tex en chibi så kan jag rita det också :)
 
Jag ger mig rätt till att lägga upp en bild på teckningen här utan namn eller liknande.
 
Hoppas ni förstår mig, tack för att ni gör det. Jag ska försöka att faktiskt vara lite aktiv här på bloggen främst den här pausperioden, så kan ni följa mig lite ändå :)
Räkna dock inte med superfancy bilder eller djupa, skitbra texter. Räkna bara med. Mig. :)
KattisPysselKlubb
2015-08-05 @ 02:52:18

Jag förstår dig 100% jag fattar inte själv hur du orkar göra alla teckningar! :O

Svar: bra :)
nä, men senare i veckan, du får bara hålla utko
ik ;)
Annie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tecknaas

Halloj! En 14-årig tjej från Dalarna som älskar att rita! På den här bloggen får du läsa om mig, min vardag och mina teckningar!

RSS 2.0