My coloring process - Chibigirl (beställning)

Halloj!
 
Idag tänkte jag dela med mig av "my coloring process," och ja, ni kanske hör på namnter att jag tänkte visa processen av när jag ritar en chibi, den här var en beställning av en tjej som heter Amanda, och beskrivningen på hur chbin skulle se ut var: "Den ska ha blont, långt hår och en rosa klänning med rosor på ochvita skor och ska le"

Ni får ursäkta att bilderna är åt fel håll, men vet tyvär inte hur jag ska vrida dem :))) ^^
Och ja, här under ser ni resultatet och efter det "processen" när jag färglägger. enjoy <3
 
Pennorna jag använde var mina faber castell polychromos 60 pack som jag fick i pressent :)

 
Färdig bild: 
 Här är startbilden: (jag glömde bort mig och färglade liite gult, hehe) :) <3
 
 
Det första jag gjorde var att fylla i med en ljusgul penna på de ställen det skulle glänsa i håret (har en tutorial på min kanal på hur jag ritar glans i håret:))
 
Och efter det tog jag en mörkare gul och fyllde i resten av håret :)
 
Efter det valde jag några blåa nyanser och färgla ögonen
Först med en ljus blå längst ner på ögat:
 
Efter det en mellanmörk blå en bit upp i ögat och även som tre små streck längst ner
 
Efter det den mörkaste blå högst upp (och svart)....
 
 
Sedn tog jag några olika färger och färglagde blommorna hon har i håret med en mörkare nyans av färgen på blomman i mitten och ljusare nyans längre ut på blomman.
 
 
 
 
 
 
Och sen fick halsbandet bli blålila :)
 
Efter det valde jag ut några rosa, röda och lila nyanser till klänningen
 
Först klänningens "normala" färg över hela klänningen...
 
Och efter det en mörkare rosa i vecken där det blir skuggor :)
 
Sedan började jag färglägga rosorna, några röda och några lila med en mörkare nyans i mitten och ljusare längre ut för att få lite djup :)
 
 
 
Och till sist huden med en babyrosa, en smutsorange (?) och en beige
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tecknaas

Halloj! En 14-årig tjej från Dalarna som älskar att rita! På den här bloggen får du läsa om mig, min vardag och mina teckningar!

RSS 2.0